door positievere ervaringen tijdens het klantcontact ontstaat échte klantentrouw. Resultaat: klanten doen herhaalaankopen, waardoor de omzet toeneemt
door positieve ervaringen zijn klanten bereid ook andere producten en diensten af te nemen. Resultaat: door deze cross- en upsell stijgt de omzet per klant
een grotere klantloyaliteit leidt tot meer positieve mond-tot-mond reclame en meer ‘word of mouse’, o.a. via social media. Resultaat: er zijn lagere uitgaven nodig voor acquisitie
medewerkers gaan klantgerichter werken, waardoor de klantcontacten effectiever worden. Resultaat: lagere AHT (average handling time)
een bijkomstig positief effect van de grotere klantgerichtheid is een hoger ‘First time right’-percentage. Resultaat: een daling van het aantal onnodige contacten
medewerkers merken dat klanten meer tevreden zijn. Dat geeft energie en meer werkvreugde. Resultaat: een lager verloop onder medewerkers en een lager ziekteverzuim
een langer dienstverband leidt tot grotere betrokkenheid onder medewerkers en meer intrinsieke motivatie. Resultaat: een hogere medewerkertevredenheid
een klantervaring die passend is en een klantperceptie die beter past bij waar het merk of de organisatie voor staat. Resultaat: lagere marketing-uitgaven noodzakelijk voor branding
Comments are closed.