Wonen Zuid (WZ) wil graag de omslag maken naar een meer klantgerichte wooncorporatie. Bij de huidige manier van werken staan de woningen centraal en wordt er nog onvoldoende gedacht vanuit de behoeften van de huurders. Om de organisatiedoelen te behalen, dienen beleid en processen te worden aangepast en gedrag van medewerkers mee te veranderen. Een nieuwe, gedragen en klantgerichte bedrijfscultuur dient te ontstaan.
Om deze nieuwe manier van denken tot stand te brengen is een groot deel van het bedrijf betrokken in het proces. Via customer journey mapping (CJM) is gekozen om dit samen met een multi-level en multidisciplinair team te doen. Dit heeft ertoe geleid dat het hele team meegenomen is in de uitdaging van de organisatie en de dilemma’s vanuit de klant. Noodzakelijke wijzigingen o.h.g.v. beleid, processen en gedrag zijn helder geworden.
Na het intensieve CJM-traject is het team van WZ klaar om de keuzes te maken. Er is inzicht gekomen in diverse klanttypen, en dat elk klanttype andere behoeften heeft. Bewustwording is gecreëerd en er is helder geworden welke vervolgstappen en acties nodig zijn om WZ te ondersteunen bij het bereiken van de ambities en wat dit betekent voor beleid, processen en gedrag. Er zijn keuzes gemaakt t.a.v. kanaal-inrichting, woning-portfolio en proposities.
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Comments are closed.