Radboud Universiteit Nijmegen heeft de ambitie om het aantal studenten binnen het exchange programma sterk te laten toenemen. Het gaat hier zowel om inkomende studenten als uitgaande studenten die een tijdje elders willen studeren of stage lopen. De efficiency en ‘student’-gerichtheid van het proces voorafgaand aan deze uitwisseling laat echter nog te wensen over. Uitdaging is dit proces verder te moderniseren en optimaliseren.
Door medewerkers van zowel de faculteiten als ook van International Office en ook ervaringsdeskundigen (de studenten) te interviewen, is de relevante informatie opgehaald. Via ‘mystery shopping’ zijn ook delen van het proces zelf doorlopen. Via workshops met een multi-disciplinaire groep, is het huidige proces gespiegeld tegen het gewenste proces. Hieruit zijn vervolgens concrete verbeteringen geformuleerd en opgestart.
Er worden concrete veranderingen in gang gezet o.h.g.v. kanaalinrichting, empowerment/autorisaties systemen, organisatie en digitalisatie. Het proces zal hierdoor vanuit organisatie oogpunt efficiënter, sneller en flexibeler worden. Vanuit student-oogpunt zal het traject minder omslachtig worden, met inzet van moderne technieken. Hierdoor wordt de totale doorlooptijd gereduceerd en zal het proces gemakkelijker doorlopen worden.
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Comments are closed.