GGN heeft behoefte aan ondersteuning bij de ontwikkeling van een nieuwe propositie. In deze nieuwe propositie, waarbij GGN bepaalde klantprocessen voor haar opdrachtgever overneemt, is denken vanuit de eindklant (de klant van de opdrachtgever), door de gehele GGN organisatie, essentieel. Via Customer Journey Mapping hebben we én opdrachtgever én eindklant in de GGN organisatie geïntroduceerd.
Vanuit klantinterviews en gesprekken intern, zijn er CJM workshops georganiseerd met multi-disciplinaire teams. Tijdens deze workshops werd de klant (de opdrachtgever) en ook de klant van de opdrachtgever in de organisatie van GGN gebracht. Op deze manier is bewustwording over de perceptie van het huidige GGN-merk én de klantervaring van beide klanten gecreëerd. Dé basis voor de ontwikkeling van de nieuwe propositie.
De aanpak heeft er toe geleid dat denken vanuit klantperspectief nu wordt gebruikt bij het ontwikkelen van nieuwe proposities. Ook is er voor het (klantgericht) aanscherpen van bestaande proposities deze zelfde methodiek toegepast. Naar aanleiding van de aanpak heeft GGN besloten haar externe communicatie aan te passen. Je ziet dat het denken vanuit de eindklant hierin centraal is komen te staan.
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Comments are closed.