Freo wil de eigen organisatie klantgerichter maken. Dit doel dient te worden bereikt door de eigen medewerkers bewust te maken van de ervaringen van klanten. Door zelf te ervaren wat een klant beleeft indien hij of zij zaken doet met Freo, zal de eigen medewerker zich meer bewust worden van zijn eigen handelen en het directe effect daarvan op die klant. Via Customer Journey Mapping worden klanten in de Freo organisatie geïntroduceerd.
Vanuit een zelf gemaakte klantreis, klantinterviews en gesprekken intern, is er informatie verzameld ter voorbereiding op de workshops. Tijdens deze workshops werd de klant in de organisatie van Freo gebracht. Niet alleen de huidige en gewenste klantreis is tijdens deze sessies uitgewerkt. Door te denken vanuit events is Freo tot nieuwe inzichten gekomen over haar eigen rol en hoe ze kan bijdragen aan klantgerichtheid.
Freo is tot inzicht gekomen dat er in haar ‘klant’processen nog elementen ontbreken om deze ‘klantgericht’ te kunnen betitelen. Verbeterinitiatieven zijn hierop geformuleerd en deze worden geïmplementeerd. Als gevolg van de multi-disciplinaire aanpak, is er snel draagvlak en commitment op deze punten. De aanpak heeft er voor gezorgd dat de basis voor daadwerkelijk klantgericht handelen is gelegd.
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Comments are closed.