Dong Energy heeft gekozen voor een aantal nieuwe merkwaarden. Met name de merkwaarde ‘Duidelijk’ is nog onvoldoende doorvertaald naar de organisatie. De uitdaging is om tot een gestructureerd plan van aanpak te komen dat gaat helpen om deze merkwaarde zichtbaar en voelbaar te laden. Voor zowel de eigen medewerkers met het klantcontact als ook voor de klanten van Dong Energy tijdens dit klantcontact.
Via mystery shopping zijn klantprocessen zelf ervaren. Er zijn interviews uitgevoerd op verschillende niveau’s, met stakeholders vanuit Marketing, Communicatie en Operations. Op basis van de gevonden inzichten is er een analyse gemaakt van de huidige situatie. Gezamelijk met de stakeholders zijn de onderdelen van het plan van aanpak opgesteld én intern afgestemd, om te zorgen voor een gedragen aanpak. Vanaf het eerste moment.
Een plan van aanpak waarbij het verhaal achter de merkwaarde ‘Duidelijk’ visueel wordt vormgegeven en verteld. Waarbij alle lopende initiatieven op dit vlak worden beoordeeld, aangescherpt en geclusterd. En waarin nieuwe, ontbrekende activiteiten worden toegevoegd. Om zo te komen tot een ‘Duidelijk’ programma voor de Dong-organisatie. Voor borging wordt aandacht gegeven aan de thema’s ‘gedrag’, ‘besturing’ en ‘ondersteuning’.
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Comments are closed.