De Air Cargo markt heeft last van overcapaciteit en afnemende economische groei, waardoor de markt gedreven wordt naar bulkgoederen en lage prijzen. AFKLMP Cargo wil zich blijven onderscheiden in speciale proposities. Hierbij is klantgerichtheid essentieel. Men wil organisatie breed gaan denken en handelen vanuit perspectief van de klant om zo te komen tot onderscheidende dienstverlening en verbeterde bedrijfsresultaten.
Via Customer Journey Mapping hebben we de klant ín de AFKLMP Cargo organisatie gebracht. Tijdens multi-disciplinaire sessies zijn continu klantervaringen gespiegeld. Ook zijn nieuwe klantgroepen in de transportketen geïntroduceerd. De ervaringen van forwarders, shippers en de eindklant werden zo voelbaar. Onderlinge verhoudingen zijn helder en de impact van de wijze van handelen door AFKLMP Cargo daarop wordt direct zichtbaar.
De aanpak heeft er toe geleid dat denken vanuit klantperspectief nu wordt gebruikt bij het aanpassen van de bedrijfsprocessen. AFKLMP Cargo breed. Er is meer inzicht gekomen in wat de impact is van de huidige manier van (samen)werken op de diverse klantgroepen. De gevonden verbeterinitiatieven zorgen voor een betere dienstverlening richting klant waardoor het onderscheidend vermogen t.o.v. concurrenten sterk toeneemt.
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met Ralph Appeldoorn
Comments are closed.